woensdag 19 oktober 2011

Leesambassadeur

Op vrijdag 14 oktober kreeg ik telefonisch van de organisatie te horen dat de 143 stemmen die ik had gemobiliseerd genoeg waren voor de titel 'leesambassadeur van de NS-Publieksprijs'. Ik was aangenaam verrast, want toen we begin september, een week nadat de zes boeken waren uitgereikt aan de kernjury, een mailtje kregen met de mededeling dat één van de juryleden al 88 stemmen had vergaard, had ik die titel al uit m'n hoofd gezet. Op dat moment had ik niet veel meer dan de hoop dat mijn vrouw en kinderen zouden willen stemmen.
Begin oktober stond ik op 35 stemmen en in een paar dagen tijd kwamen daar nog eens ruim honderd stemmen bij. Veel, maar vast niet genoeg om in de prijzen te vallen, dacht ik. Wel dus. Alle stemmers, heel erg bedankt.  En nu maar hopen dat onder jullie ook een aantal prijzen vallen. Het liefst natuurlijk de hoofdprijs: 52 weken lang een gratis boek

Mijn prijs bestaat uit de aanwezigheid bij de uitreiking in het Concertgebouw op maandag 17 oktober met op die avond aandacht voor mijn 'leesambassadeurschap' en twaalf maanden lang een gratis boek, erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten